Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych użytkowników strony www.upominki.com.pl jest Agata Przybylska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Dotter Agata Przybylska z siedzibą w Bydgoszczy (85 – 407) przy ul. Trzeciewieckiej 11a.
Kontakt z administratorem możliwy jest:
- Pod adresem e-mail: biuro@upominki.com.pl
Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO / GDPR).
Dbając o ochronę Państwa danych osobowych dokładamy szczególnej staranności w celu ochrony Waszych interesów oraz praw i wolności, w szczególności zapewniamy, że zbierane przez nas dane są:
- zbierane dla konkretnych, określonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
- przetwarzane zgodnie z prawem.
Cele i podstawy prawne zbierania danych osobowych
Cel: Udzielenie odpowiedzi na zapytania o produkt. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest: podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy.
Cel: Realizacja zamówienia. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest przetwarzanie danych osoby będącej stroną umowy.
Cel: Dokumentowanie transakcji w celach podatkowych i księgowych. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest obowiązek prawny ciążący na Administratorze.
Cel: Wysyłanie informacji o treści handlowej na podany przez Państwa adres e-mail. Podstawa prawną takiego przetwarzania jest wyrażona przez Państwa zgoda.
Cel: Obrona lub ustalenie i dochodzenie ewentualnych roszczeń. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
Kategorie danych jakie zbieramy za pośrednictwem strony:
- imię i nazwisko/ nazwa podmiotu;
- adres zamieszkania lub/i doręczeń;
- nr telefonu;
- adres e-mail;
- publiczny adres IP urządzenia końcowego użytkownika;
- nazwa stacji użytkownika- identyfikacja jeśli jest możliwa realizowana jest przez protokół http;
- nazwa użytkownika podawana podczas autoryzacji;
- czas nadejścia zapytania;
- pierwszy wiersz żądania http;
- kod odpowiedzi http;
- liczba wysyłanych przez serwer danych;
- informacje o przeglądarce.
Państwa dane nie podlegają profilowaniu przez Administratora strony – to znaczy, że dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu określenia Państwa potrzeb ani cech osobowościowych oraz nie zbieramy żadnych dodatkowych informacji na Państwa temat z innych źródeł. Informacje o profilowaniu danych osobowych przez dostawcę aplikacji Google Analytics znajdują się w sekcji Pliki Cookie niniejszej Polityki.
Nie handlujemy ani nie udostępniamy Państwa danych osobowych innym podmiotom. Państwa dane (adres IP urządzenia) uzyskane w związku z użytkowaniem strony www.upominki.com.pl przed przesłaniem poza granice EOG ( Europejski Obszar Gospodarczy) i przekazaniem organizacjom międzynarodowym są częściowo anonimizowane w celu ukrycia tożsamości użytkownika i ograniczenia dalszego profilowania.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami danych osobowych użytkowników strony są: podmiot świadczący usługi hostingu dla administratora tj.: Trol InterMedia sp. z o.o. sp. k., ul. Poznańska 56, 64-510 Wronki. W przypadku złożenia zamówienia Państwa dane mogą być przekazane do kontrahenta produkującego, pakującego i wysyłającego na nasze zlecenie zamówione towary, firmy kurierskiej UPS oraz do biura księgowego.
Jak długo będziemy przetwarzać państwa dane
Maksymalnie ograniczamy okres przechowywania Państwa danych osobowych, które nie są już wykorzystywane, czyli przetwarzamy je tylko przez czas niezbędny do podjęcia decyzji o tym, czy dalszy kontakt jest wskazany jak również na czas potrzebny na usunięcie danych z kopii bezpieczeństwa.
Państwa dane osobowe przetwarzane w celu obsługi zapytania ofertowego będą przetwarzane przez okres trwania korespondencji po czym w zależności od rezultatów negocjacji albo zasilą naszą bazę danych klientów i będą przetwarzane w związku z realizacją umowy bądź zostaną usunięte jeżeli wystąpi brak możliwości nawiązania współpracy.
Państwa dane związane z realizacją zamówienia będą przetwarzane przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym została wystawiona faktura.
Dane osób, które założyły Konto, ale nie dokonały zamówienia będą usuwane po 12 miesiącach z naszej bazy danych.
Państwa dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.
Dane przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń będą przetwarzane na czas wynikający z najdłuższego możliwego okresu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy +1 rok od końca roku, w którym umowa wygasła - dodatkowy termin 1 roku wprowadzony jest na wypadek zgłoszenia roszczeń tuż przed upływem terminu przedawnienia i celem ujednolicenia daty usunięcia danych dla umów wygasających w danym roku.
Prawa osób, których dane dotyczą
- Prawo do wycofania udzielonej zgody w każdym momencie ( wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem);
- Prawo do żądania dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
- Prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- Prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Jak dbamy o przetwarzanie danych
Aby sprostać wymogom prawa opracowaliśmy i wdrożyliśmy szczegółowe procedury obejmujące takie zagadnienia, jak m.in.:
- Analiza ryzyka dla praw i wolności osób;
- Notyfikacja naruszeń;
- Retencja danych;
- Rejestr czynności przetwarzania danych;
- Realizacja praw osób, których dane dotyczą;
Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą, staramy się inkorporować do niej zalecenia Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Europejskiej Rady Ochrony Danych ( EDPB).
Upoważnienia
Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Twoich danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie, chyba że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego
Pliki cookie
Nasza strona korzysta z plików cookie, czyli ciasteczek. Pliki te są zapisywane w pamięci Państwa urządzenia. Dzięki nim mogą Państwo korzystać z wszystkich funkcjonalności Strony. Ciasteczka nie powodują zmian w ustawieniach Państwa urządzeń. Pliki cookie strony www.upominki.com.pl nie przechowują poufnych danych takich jaki imię, nazwisko czy adres. W celu ograniczenia, zablokowania lub usunięcia plików cookie ze strony www.upominki.com.pl należy użyć ustawień przeglądarki internetowej. Każda przeglądarka jest inna, ale w menu „Pomoc” przeglądarki można zapoznać się ze sposobami zmiany preferencji dotyczących plików cookie.
Rodzaje i cele plików cookie stosowanych na stronie www.upominki.com.pl
Ciasteczka niezbędne do funkcjonowania strony umożliwiają korzystanie z podstawowych jej funkcji, takich jak nawigowanie na stronie i dostęp do obszarów zabezpieczonych strony internetowej bez konieczności logowania się na poszczególnych podstronach. Strona nie może prawidłowo funkcjonować bez tych ciasteczek. Podmiotem umieszczającym pliki tej kategorii na urządzeniu końcowym użytkownika jest Administrator strony www.upominki.com.pl.
Na stronie www.upominki.com.pl stosujemy dwa rodzaje ciasteczek niezbędnych do funkcjonowania strony:
1. PHPSESSID - jest to ciasteczko sesyjne, czyli usuwane z komputera Użytkownika po zamknięciu sesji przeglądania. Jego funkcja to zachowywanie stanu sesji użytkownika, podczas przeglądania strony.
2. cookies_info - jest to ciasteczko sesyjne, czyli usuwane z komputera Użytkownika po zamknięciu sesji przeglądania.
Ciasteczka marketingowe używane są w celu śledzenia zachowania użytkownika na stornie. Stosuje się je w celu wyświetlania reklam istotnych i interesujących dla danego użytkownika, przez co bardziej wartościowych dla wydawców I reklamodawców.
Na stronie www.upominki.com.pl stosujemy dwa rodzaje ciasteczek marketingowych:
1. pagead/1p-user-list/#, którego dostawcą jest google.com, jest to ciasteczko sesyjne, czyli usuwane z komputera Użytkownika po zamknięciu sesji przeglądania.
2. test_cookie, którego dostawcą jest doubleclick.net, to ciasteczko utrzymywane jest na komputerze użytkownika przez 1 dzień.
Ciasteczka statystyczne, które pozwalają właścicielowi strony obserwować i zrozumieć jak osoby odwiedzające korzystają ze strony poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych informacji.
Na stronie www.upominki.com.pl stosujemy następujące ciasteczka statystyczne:
1. __utm.gif, którego dostawcą jest google-analytics.com, jest to ciasteczko sesyjne, czyli usuwane z komputera Użytkownika po zamknięciu sesji przeglądania. To ciasteczko przechowuje szczegóły o przeglądarce i komputerze użytkownika strony.
2. __utma. Podmiotem umieszczającym ten plik w pamięci urządzenia końcowego jest Administrator strony www.upominki.com.pl, czas jego przechowywania na urządzeniu końcowym użytkownika to dwa lata. To ciasteczko zbiera informacje o tym ile razy użytkownik skorzystał ze strony, a także o dacie pierwszych i ostatnich odwiedzin. To ciasteczko używane jest przez aplikację Google Analytics.
3. __utmb. Podmiotem umieszczającym ten plik w pamięci urządzenia końcowego jest Administrator strony www.upominki.com.pl, czas jego przechowywania na urządzeniu końcowym użytkownika to jeden dzień. To ciasteczko rejestruje moment, w którym użytkownik uzyskuje dostęp do strony. To ciasteczko używane jest przez aplikację Google Analytics do obliczania czasu trwania wizyt na stronie.
4. __utmc. Podmiotem umieszczającym ten plik w pamięci urządzenia końcowego jest Administrator strony www.upominki.com.pl, jest to ciasteczko sesyjne, czyli usuwane z komputera Użytkownika po zamknięciu sesji przeglądania. To ciasteczko rejestruje moment, w którym użytkownik opuszcza stronę. To ciasteczko używane jest przez aplikację Google Analytics do obliczania czasu trwania wizyt na stronie.
5. __utmt. Podmiotem umieszczającym ten plik w pamięci urządzenia końcowego jest Administrator strony www.upominki.com.pl, czas jego przechowywania na urządzeniu końcowym użytkownika to jeden dzień. To ciasteczko służy do ograniczania prędkości wysyłania żądań do serwera
6. __utmz. Podmiotem umieszczającym ten plik w pamięci urządzenia końcowego jest Administrator strony www.upominki.com.pl, czas jego przechowywania na urządzeniu końcowym użytkownika to sześć miesięcy. Zbiera dane o tym skąd pochodzi użytkownik, jaka wyszukiwarka został użyta, jaki link został kliknięty i jakie były kryteria wyszukiwania. To ciasteczko wykorzystywane jest przez aplikację Google Analytics.
Administrator strony www.upominki.com.pl nie profiluje danych osobowych użytkowników strony i nie poddaje ich procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Jednak może to robić Google.
Administrator strony korzysta z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Podstawą prawną takiego działania jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na tworzeniu i analizie statystyk w celu optymalizacji funkcjonowania strony.
Google Analytics gromadzi informacje o korzystaniu ze strony w sposób automatyczny.
Administrator aktywował funkcję częściowej anonimizacji adresu IP, tj. adres IP użytkownika strony jest skracany przed przekazaniem dalej. Zanonimizowany adres IP przekazany przez przeglądarkę użytkownika w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi zbieranymi przez Google.
Z uwagi na to, że Google LLC posiada siedzibą w USA i wykorzystuje infrastrukturę techniczną znajdującą się w USA, przystąpił on do programu EU-US-Privacy Shield w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych wymaganego przez przepisy europejskie. W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
Użytkownik może zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookie danych dotyczących korzystania ze strony www.upominki.com.pl przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Szczegóły na temat przetwarzania danych w ramach Google Analytics, można znaleźć pod adresem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.